woensdag 25 januari 2017

no.1080


Today is no.03 in Bagel's series

When I'm starting to paint I rarely make a sketch, I just start somewhere on the canvas and the painting evolves almost by itself. The same goes for the colors I use. It's mostly intuitive what fits or doesn't fit. 

We are often affected by colors in many ways without even realizing it. It's even in the colors you wear. Do you recognize that some colors look good on you one day and look terrible the next? 

The color that goes well with Bagel is Turquoise, and to me it is no surprise. This color stands for contentment, peace, protection, happiness and sympathy.
Way to go Bagel:-)



Look for your favorite colors today, and if you need any of the values written above take a long look at Bagel's painting:-)

With Love Lies


'My Name Is Bagel'
-Tribute to a dog named Bagel-3-
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch


7 opmerkingen:

  1. Vandaag is no. 03 in de serie van Bagel.

    Wanneer ik ga schilderen, maak ik eigenlijk nooit een schets. Ik begin gewoon ergens op het doek en het schilderij ontstaat haast als vanzelf. Hetzelfde gaat op voor de kleuren die ik gebruik, die kies ik voornamelijk intuitief.

    Kleur heeft invloed op je gemoed, zonder dat je dat perse door hoeft te hebben. Dat is zo met de kleuren die je om je heen ziet maar zeker ook met de kleuren die je draagt op je huid. Herken je het verschijnsel dat een bepaalde kleur je de ene dag geweldig staat en de volgende dag totaal niet? Als je iedere dag alleen maar zwart of grijs draagt zou dat ook wat kunnen betekenen...

    De kleur die als vanzelf bij Bagel tevoorschijn kwam is turquoise, en dat verrast me geenszins. deze kleur staat voor tevredenheid, rust, bescherming, geluk en sympathie. Kijk daar kan je mee thuiskomen:-)

    Let eens op jouw favoriete kleur vandaag.
    En mocht je behoefte hebben aan één van de waardes die hierboven beschreven staan, kijk dan nog eens diep en lang naar het schilderij van Bagel vandaag:-)

    Liefs Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een heel mooie.
    groet P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh LIES, wat stuur jij een hoop liefde de wereld in met je prachtige hartrakende kunst en begeleidende teksten!
    Ik verkneukel me al de hele week omdat je elke dag een Bagel-Mini beloofde. En je maakt je belofte zo waar! Het is echt genieten. Je teksten voegen wat extra's toe, ze geven het beeld nog meer diepte en betekenis.

    Ik ben heel blij dat ik dit kan ontvangen. Mocht ik ooit twijfelen waar in mijn lijf ook alweer mijn hart zit, dan hoef ik maar naar deze serie van Bagel te kijken en ik weet het meteen, want ik voel de liefde letterlijk opleven en bruisen in mij.
    Dankjewel voor zoveel moois!

    X Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh wat lief je mooie berichtje!
    als ik nog ooit twijfel of het wel zin heeft wat ik doe, dan lees ik gewoon even jouw tekst,
    zo fijn dat het zo bij jou binnenkomt
    dank je dat je dat aan me teruggeeft!

    Love Lies

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...