maandag 6 februari 2017

no.1085

I've found myself a new dream destination:-)And 'never stop dreaming' is one of my favorite sayings.
I'm a fan of Monet's waterlily paintings. When I was young I had a favorite postcard. It was of a painting with bright and vivid colours. It showed a landscape with a bridge over a pond with waterlilies. Whenever there was a lot of turmoil in daily life I turned to this postcard and imagined myself in the peace and tranquility of this beautiful world.


Later on when I visited a museum in Paris I saw Monet's paintings for the first time in actual size and I was impressed and in love. This was also the moment I remembered my favorite postcard and realized it was Monet's urge to paint the 'unseen' world just beneath and above the 'actual world' I loved so much.


Not painting the reality but above all the feeling this reality brings you. Creating a whole new reality. That's what painting is to me too. 
And now I just found out there is a fish pond somewhere in Japan that has this mystical appearance written all over.

So I see myself standing at this pond painting the most beautiful big waterscapes I can imagine. There is no hurry but I will go there one day I am sure!

What is your dream-destination?

And Why? I would love to hear from you!

With Love Lies

Why Downgrade Your Dream To Match Your Reality?
Upgrade Your Faith To Match Your Destiny.

'Dreaming at The Pond'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch




This miniature (5x5cm) is part of the  'Small to Big-series'  it's bigger version 'What Lies Beneath' (100x100cm) was on 
exhibition in MUSEUM DE FUNDATIE 

2 opmerkingen:

  1. Sinds kort heb ik een nieuwe droom-bestemming -)
    En 'stop nooit met dromen' is een van mijn favoriete spreuken.

    Ik ben een fan van Monet, en dan vooral van zijn waterlelie schilderijen.Toen ik jong was had ik een ansichtkaart met daarop een geschilderd tafereel in heldere levendige kleuren. Je zag een brug over een vijver vol met waterlelies. Vaak als het onrustig was in mijn jonge leven, vond ik het fijn me voor te stellen dat ik daar was, in dat vredige rustige landschap.

    Later in Parijs zag ik voor het eerst een groot schilderij van Monet in het echt. Wat indrukwekkend, ik kon mijn ogen er niet van losmaken. Dat was ook het moment dat ik me realiseerde dat hij dezelfde schilder was als die van mijn favoriete postkaart. Het leek me dat het Monet ging om het schilderen van de wereld die net boven en onder de 'werkelijke wereld' huist.

    Niet precies de werkelijkheid schilderen maar meer het gevoel wat die werkelijkheid je geeft. Een nieuwe werkelijkheid creëren. Jouw werkelijkheid. Daar waar je een glimp van opvangt als je kijkt en niet denkt maar voelt. Dat is wat schilderen is voor mij.

    En nu heb ik dus ontdekt dat er ergens in Japan een magisch oord is waar zich een mysterieuze waterplek bevindt vol met waterlelies en kleurrijke koi karpers.
    Ik zie mezelf daar staan aan de rand van dit bassin, schilderend aan schitterende waterpartijen op grote canvassen. Het heeft geen haast maar dat dit werkelijkheid zal worden weet ik zeker!

    Wat is jouw droom-bestemming?
    En waarom? Daar ben ik echt benieuwd naar,
    wie weet schrijf je het me.

    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi dat Monet-vijvertje Lies!
    Xam

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...